SELAMAT MEMBACA...^__^

Blog adalah satu MEDAN untuk kita memberi PENDAPAT..

Search This Blog

Tuesday, 16 August 2011

Apa persedian kita SEBELUM masuk U??


SEMOGA KITA BERJAYA DI DUNIA DAN AKHIRAT..^_^..

SALAM semua,tjuk nie rasa,mcm x sesuai jer kan,sbb terlalu UMUM kan,msti ada jer yg dah masuk U kan,hehe,papepon berdasarkan tema blog hambe nie,hehe sharing is caring,haha,pkara nie tak mnjadi masalhkan,eeemmmm,apa yerk persedian kita,sblm nak msk U???


Korg rasa apa yerk,bgy hambekan..persedian ini terbahagi kepada 2,dari segi DALAMAN dan LUARAN..
Apa yang dimaksdkan dri segi dalaman,dan apa pula yg luarannya...huhuhu...

DALAMAN..
Adakah dri sdut usus anda,ataupon pankreas anda,takpon paru2 anda,haha...tkda rr,dalamn di sini ,apa yg hambe mksdkan adalah,hati kita,btul tak??klu kita tgk masyarkat skrg,ramai yg tdak ada persedian dalamn nie kan,tue kbyakkan mereka,bila jejak je kaki ke ipt,pasti akan dibawa arus,hahaha,,klau arus yg blh memberi manfaat kpada kita alhamdulilah,tpi hambe tkut arus yg membawa kecundangan kepada kita jer,bale2..^_^..,tu sblm kita nak msk U,prlukan persedian hati kan,mknenya,niat kita,tujuan kita,mtlamat kita,apa sebnrnya yg terbuku di hati kita,adakah kita nak pergi stakt utk mncri kwn2 bru, ataupon hanya pergi semata mta atas desakkan mak ayah,dan yg lgi bhya,pergi hnya semata mta untuk berseronok,nauzubillah,perkara nie bkn shja melibatkan hati kita,mlahan sluruh tubuh bdan kita,kawan2 tahu x sbb apa,??kerana HATI ini adalah raja kpada suluruh aggota tbh bdan kita,
Dlam jasad kita nie ada sktul dging,skiranya baik dging itu,mka baiklah sluruh jasdnya,skiranya rosaknya dging itu,mka rosaklah sluruh jasadnya,ketahuilah bahawa ia adalah hati,eeeemm cmne kawan2,persedian hati kita,adakah dah bersedia??ataupon masih tercari cari identiti,hehe..kawan2,sma2lah kita muhasabah blik diri kita,btulkan niat kita,ltakkan niat kita lilahitaala atas skali,bab org putih kta kta,put at the top ..haha,x taw btul x,hahaha,tpi yg pnting kawan2 ku semua,bila kita bljar,jgnlah kita bljar smta mta,mcm org kafir,kita kna jadi seorg muslim mukmin yg bljarnya,kerna nak mengenali pncptanya,nak meghampiri pnciptanya,nak slalu mengingti pnciptanya,ingtlah kawan2 ku semua,ilmu kita adalah ilmu ALLAH...mka bila kita dah msk IPT nanti,jgnlah kita terlupa niat kita yg first skali tu,Bljar kerna ALLAH,tuk mncri kredhaannya...AMIN..^_^..

LUARAN..
Apa pula yerk luaran,haha,cba pikirkan,??haaa dah taw,luaran yg dimksdkan adalah,dri segi fizikal kita kan,jgalah kesihatan kita elok2,jasad kita ini adlah amanah dripda ALLAH S.W.T...btul x kawan2...semua nie,sbnarnya ada sling berkaitkan..jasad kita,hati kita,akal kita...itu sbbnya diturnkan ISLAM kpda kita,ISLAM adalh pnnjuk jalan kita...sprti apa yg diperinthkan ALLAH S.W.T...kpda kitakan,ingt ALLAH ska ker tgk,fizikal kita tak siht,ingt ALLAH ska ker tgk fizikal kita cacat dgn kemaksiatan,ingt ALLAH ska ker lihat fizikal kita mnju ke arah kemaksitan,ingt ALLAH ska ker lihat fizkal kita melakukan perkara maksiat...eeemm sama2 lah kita muhasabah blik diri kita,kawan2 teringt kata seorg shbt tue,Islam itu tggi dan tdak ada yg tggi drpda Islam...semua khidupan kita,biar berlandaskan dgn tuntutan Islam...i.allah...kita pasti akan dpt mjga dri segi DALAMAN dan LUARAN...

Akhir kalam buat kawan2,adik2,ataupon abg2 n kakak2.....semoga kita slalu diredhai ALLAH..shggalah saat kita diseru hujung nyawa nanti...biarlah kita sakit di dunia..untuk mncari kredhaannya....agar di akhirat nanti kita adalah yg tergolong dlm org yg sdikit itu,iaitu golongan yg diredhai ALLAH S.W.T...^_^.. 

No comments:

Post a Comment